Jambatan Pulau Pinang mengajar akan erti kehidupan

Hari hari aku akan menyeberangi lautan untuk mencari sesuap nasi. Aktiviti yang baru aku praktikkan setiap hari sejak mula bertugas di pulau sana. Mau tak mau diri aku kena gigih. Berulang alik dari rumah di Seberang Perai ke Bayan Lepas memerlukan motivasi diri yang tinggi.

Jambatan Pulau Pinang menjadi saksi semua ini berlaku pada setiap hari. Isnin lepas memberi aku satu pengalaman baru dalam hidup. Tak pernah aku hadapi cabaran yang sebegitu hebat macam tu. Tak pernah aku rasa tercabar. Serius, pengalaman menunggang motorsikal diatas Jambatan Pulau Pinang ketika hujan ditambah pula dengan angin yang kuat serta petir yang sabung menyabung! Continue reading “Jambatan Pulau Pinang mengajar akan erti kehidupan”

Syok tengok perempuan zaman sekarang

Eh, tajuk entry macam merujuk kepad aku ni gatal sangat. Hahahah takdela. Aku tak bermaksud aku suka tengok pompuan tapi aku suka tengok keadaan orang pompuan zaman sekarang. Zaman dah maju keadaan pun dah berlainan. Tak payah la aku nak kias mengkias lagi, sebenarnya aku jeles tengok orang pompuan sekarang ni. Tak payah nak tengok paras rupa la, cantik ke tak cantik ke, apa jua bangsa dan keturunan semua sama.

Kenapa aku jeles? Aku jeles pada kaum Hawa ni sebab depa kot mana pun pasti laku. Sebagai contoh kalau kita tengok Facebook seorang pompuan. Setiap kali update status, pasti ramai jejaka jejaka akan komen pada status tersebut. Tambah tambah orangnya cantik pulak, memang ramai peminatla.

Continue reading “Syok tengok perempuan zaman sekarang”

Bila sembang dengan perokok..

Biasalah bila jumpa orang ramai dan kenal orang baru pasti kita akan bukak pelbagai cerita. Cerita itu dan cerita ini. Kalau hampa kenal aku, aku akan bukak satu cerita dalam tempoh perkenalan. Err.. Isap rokok tak? Kalau dia kata tak bermakna dia geng aku la dan kalau sebaliknya dia tetap akan jadi kawan aku. Haha

Kebanyakan perokok akan dabik dada. Depa kata takkan mati bila isap rokok ni. Lalu, depa akan berikan beberapa contoh terdekat, orang itu dan orang ini yang mana bukan perokok tapi dia pergi dulu mengadap tuhan. Yela bang, saya tak nafikan semua tu. Ajal maut ditangan tuhan, kita tak boleh nak pertikaikan semua tu tapi ingat tak ingat perbuatan kita menyebabkan kita sendiri tempah maut. Continue reading “Bila sembang dengan perokok..”