Selamat datang tahun 2014 dan review tahun 2013- Bahagian Pertama


Alhamdulillah, Akhirnya kita semua telah melangkah masuk ke tahun 2014. Tak terlambat aku nak ucapkan selamat tahun baru kepada semua rakan – rakan yang memabaca blog ni (kalau ada yang baca lah)

Biasanya setiap kali melangkah ke tahun baru, semua orang akan bercakap tentang apa yang kita telah lalui pada tahun lepas, yakni tahun 2013 dan aku disini pun nak menulis beberapa peristiwa, kenangan pahit dan manis yang telahpun dilalui sepanjang 12 bulan.

Januari 2013 :

Sibuk dengan kerja. Macam biasalah! Tapi aku masih lagi dapat meluangkan masa ke Kuala Lumpur dan Melaka untuk meraikan ulangtahun kelahiran aku yang ke 24!

Hola KLCC!

Menaiki melaka river cruise yakni Venice Melaka
Tak banyak tempat pun aku pergi pada bulan Januari 2013. Awal tahun memang sangat sibuk, so sempat jugak la aku ke KL dan Melaka sebelum aku sambung sibuk lagi pada bulan 2. Hehe
Februari 2013 :
Alhamdulillah, diberikan kesempatan untuk ke Jerman pada awal bulan! Ini merupakan kali ke 3 aku menjejakkan kaki di bumi Jerman! Misi kali ini hanya seminggu atas urusan kerja. 
Tiket ke Frankfurt menggunakan penerbangan Malaysia Airlines
Berkesempatan untuk berjalan jalan di kota besar Jerman : 
2 Februari 2013 di Berlin
Lepak di Brandenburg Gate, Berlin

Singgah di Hard Rock Cafe Berlin
3 Februari 2013 di Hamburg
3 Febuari 2013 di Dortmund
Hari Ahad di bandar Dortmund yang lengang!
3 Februari 2013 – Cologne atau Köln
Singgah di Hard Rock Cafe Koeln, Germany
6 Februari 2013 di Melsungen

Permandangan yang sangat cantik di Melsungen
8 Februari 2013 di Frankfurt

Petang yang sangat sejuk di Frankfurt

10 Februari 2013 di Kassel
Happy bila dapat pijak salji di bandar Kassel

Tahun 2013 merupakan tahun yang sangat gembira bagi aku, dengan tak rancang, aku dah tukar kereta lama aku Proton Iswara Aeroback kepada Perodua Alza. 
23 Febuari 2013 di AEON Seberang Perai City, Bandar Perda
Alhamdulillah!

Seronoknya dia naik kereta baru!
Pada bulan Febuari, adik aku eksiden motor. Dia naik motor dengan kawan, serius jugak dia cedera. 
15 Febuari 2013 : Hospital Kepala Batas
Mac 2013 :
Perjalanan pertama aku dengan kereta baru!
17 Mac 2013 : Kuala Kangsar – Ipoh, Perak
Dukung anak menakan dirumah abang
24 Mac 2013 : Cameron Highlands, Pahang
SD di Cameron Highlands

Happy bila sampai Cameron!
Lepak shisha dengan member German, 28 Mac 2013 di Gelugor, Penang
Apabila mat saleh isap shisha untuk kali pertama! haha
Dah lama beb teringin nak pi tengok belon panas! 30 Mac 2013 di Putrajaya
Festival Belon Panas Antarabangsa Putrajaya 
Lepak KL sat wei!

April 2013 : 
Tak ada yang menarik terjadi pada bulan April. Hidup macam biasalah
20 April 2013 : Penamaan Calon bagi Pilihanraya Umum ke 13 di IKBN Bukit Mertajam
Menjadi penyokong BN pada perarakan penamaan calon

Dr. Mazlan menjadi calon BN bagi Parlimen P.44 Permatang Pauh
Mei 2013 : 
Alhamdulillah, menunaikan hak sebagai seorang rakyat dinegara yang mengamalkan demokrasi 
5 Mei 2013 di SK Guar Perahu
Dakwat kekal yang pertama kali digunakan untuk PRU
Bukti dakwat kekal yang betul betul kekal
Tragedi 5 Mei 2013 bersama Mus Speedrider. Tetap menten cool sokong UMNO

22 Mei 2013 : Teambuilding di Georgetown, Penang 
Cabaran buat roti canai. Lepas buat kena makan pulak!
June 2013 : 

1 June 2013 Bawak mak dan ayah lepak KL. Pengalaman pertama untuk mak, ayah dan adik naik LRT. 
Muka mak dan ayah yang agak excited naik train ke KLCC
Masjid Besi, Putrajaya
Bawak mak ayah solat asar di Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin

SD di Putrajaya

Kali pertama SD di Putrajaya
2 June di Melaka
Melawat Muzium Melaka
3 June di Gerik, Perak
Melawat Muzium Arkeleogi Lembah Lenggong
Rangka manusia “Perak Man”
PerakMan yang ayah nak tengok sangat tuuu!

Oleh kerana tugas, aku pergi ke Itali dalam misi enam minggu. Kali ini aku tak ada teman. So sorang sorang je lah aku disana! huhu

30 June di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang (PEN)
Kali pertama mak dan ayah datang ke airport Penang untuk hantar anak dia ni ke Italy
Tiket ke Singapura
Kali pertama ke Singapura menaiki penerbangan Silk Air! 
Kali pertama menjejakkan kaki di Itali!
Menjejakkan kaki di Lapangan Terbang Antarabangsa Milan

MasyaAllah, indahnya permandangan diatas kapal terbang!

Sebagai kesimpulan, untuk separuh tahun 2013 yang pertama memang sangat mencabar! Eh, macam tulis diari lah pulak! Diari pun diari la. Apa aku kesah? :p

Leave a Reply