Saturday, August 01, 2009

Ushar Wayang : Setem



Semalam, Jumaat Luth dan kawan - kawan bloggers Penang seperti Encik Hadi dan Cik Munirah keluar menyaksikan filem baru iaitu Setem. Terima kasih la kepada Encik Hadi sebab sudi belanja tengok cerita yang hebat ni dan terima kasih juga kepada Cik Munirah sebab belanja makan. Haha. Malu chek..

Ok, Filem setem merupakan filem wajib tonton pada tahun 2009 nih sebab filem neh memang gempak gila.  Kalau siapa yang tak tengok lagi tu, pakat - pakat pegi serbu wayang yang berdekatan. Taubat tak rugi kalau tengok cerita ni.

Cerita ini mengisahkan sebuah setem zaman British yang berharga USD 4 Juta yang ingin dipamerkan di Muzium Melaka. Pada masa yang sama, Joe dan Sidek serta Vellu dan Mani juga mahu mendapatkan setem itu dengan cara melakukan rompakkan pada sebah van keselamatan. Dalam cerita ini, menyentuh masalah keluarga dan juga masyarakat.

Boleh dikatakan filem ini filem produk 1 Malaysia kerana semua babak dalam filem ini menyentuh kebudayaan dan bahasa yang berbilang bangsa di Malaysia.

Antara sebab - sebab anda perlu tengok cerita ini ialah:

  • Jalan cerita yang gempak. Walaupun ada la sedikit mengarut, tapi memang terhibur.
  • Aksi yang penuh mendebarkan.
  • Lawak gila yang boleh pecah perut.
  • Pengajaran yang melampau - lampau.
  • Support filem Melayu
Ah, kalau tak mau baca review neh, jom kita tengor trailer yang gempak kat bawah:

Suka makan ikan? hahahaa

24 comments:

  1. bes ek cte setem ni?
    agak2..bape bintang nk kasi ni..

    ReplyDelete
  2. wah..msti best cter ni..kalau klakar aku suke..bru x ngntok..huhu..

    ReplyDelete
  3. Gua dah tgk trailer nyer........macam best jek!!!!

    Gua sokong Felem2 Malaysia...lagi2 ada kembaw Gua yg belakon....

    Saper eik Kembar Gua heheheheh

    ReplyDelete
  4. hmm cam best..film mcm ni yang membuat aku nak tgk film melayu..thanks for the info..

    ReplyDelete
  5. Sebab apa dipanggil filem Malaysia?

    Cina ada, India Ada, Melayu Ada, Indon ada, semua ada! Wakakkaa,

    uncle manni..amma~ Saya takot sama itu piranna la machaa~ Wakakaka

    ReplyDelete
  6. klu ade afdlin shauki,nak gtaw la.
    ade ta?
    eh2.ade la.
    nak g tgk larhh!

    ReplyDelete
  7. bwu pegi tgk cite nie td..ingat x besh..skali da tgk lawak gilak..huhuhh..akak kite lupekan pembedahan tu..kite beli kereta dulu utk is..wakakaka=))

    ReplyDelete
  8. serious best? selalu dgr org cakap best best best..sampai turn aku gi..hampeh :P

    ReplyDelete
  9. Hahaha...aku dh tengok cite setem ni... mmg best gile. lawak slumber siot. 4 bintang la utk filem melayu yg mghiburkan ni. 'suka makan ikan?' hahaha. sekali ikan piranha daaa.

    ReplyDelete
  10. baca review ni jadi semangat pulak aku nak tengok

    ReplyDelete
  11. kat kampus saya dah ada citer nie..seminggu sebelum citer nie kuar kat wayang..tapi syg tak sempat nak gi tengok...huhu

    ReplyDelete
  12. cerita yg dulu pun tak sempat nk tgk, dah menyusul cerita baru....

    apa cerita...best tak?

    ReplyDelete
  13. can besh je...okies...mgkn satu hari ni leh g tgk..kne cr geng dlu..neway,thankz coz mmg tgh cr cte pe ptt tgkk..")

    ReplyDelete
  14. ye ke besh luth??
    aku tgk promo dier smlm, mcm biase..
    mcm filem2 lakonan afdlin yg dulu2 tu...
    erm..tapi terpulang la kut...

    ReplyDelete
  15. biasa jer.. macam filem melayu yang biasa...

    ReplyDelete
  16. fie..
    yanie dh tgk citer nie ari kamis lps..
    tket kul 10mlm..
    ehehhe..
    best giler la cte nie...
    pling xthn lawak si shidi dgn afdlin 2..
    ade 1 lwk dye bunyi cmni:
    shidi: asal ko pkai bju cmni??
    afdlin: dh ko suh pkai cm justin timberlake...aku pkai r..
    shidi: aku ckp just don't be late la bodo..
    hahahahhahah
    pndai dye wt lawak spontan cm2...

    ReplyDelete
  17. mani aney mani aney!
    hahaha
    -saya suka ikan.tapi sekarang saya tarak lapar.. :DD

    ReplyDelete
  18. klu dh ad link mediafire utk movie nih , ai mahu donlod ... hiks!

    ReplyDelete
  19. mcm amat sedap aje cite ni utk disantap di wayang? erm nanti nak tgk ar ujung minggu ni ngan buah ati!

    ReplyDelete
  20. dah tgk..
    x bez lar..
    bosan jek..
    lwk mmg x bleh blah..
    tp ceta hampeh lar..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Comments

Recent

Bottom Ad [Post Page]

Contact Form

Name

Email *

Message *

Labels

Full width home advertisement

Keep Traveling

Featured Grid Widget

Travel everywhere!

Author Description

Hey there, We are Blossom Themes! We are trying to provide you the new way to look and use the blogger templates. Our designers are working hard and pushing the boundaries of possibilities to widen the horizon of the regular templates and provide high quality blogger templates to all hardworking bloggers!

Designed by OddThemes | Distributed By Gooyaabi

Advertisement

ABOUT ME

I could look back at my life and get a good story out of it. It's a picture of somebody trying to figure things out.

Post Page Advertisement [Top]

Advertisement

Follow Me On Instagram