Wednesday, October 22, 2008

PETUA KEKAL LAMA - TERBUKA KEPADA SEMUA

Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo.......
Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahan lama nie, ya?
Kat bawah nie ada petua untuk 'tahan lama'.

KELAPA PARUT

Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.

Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.

Gunakan sebelah pada 31 December 2008. Dan sebelah lagi

pada 1 January 2009. Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?

NASI/LAUK

Biar tahan lebih lama,

Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.

Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS

Kalau untuk lebih 'tahan lama',

Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai saja.

Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.

Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa...

PAKAIAN.

Nak tahan lama

Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach.

Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach.

Jangan bawa mandi kat beach.

Gantung bila disimpan.

Cuci guna air jeram/hujan.

Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.

Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...

BAJU SENDIRI SIMPAN.


KERETA


Nak tahan lama.

Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2. jangan bagi angin masuk.

jangan bagi abuk masuk. jangan bagi wap air masuk.

bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.


KENYANG

Kalau nak tahan lama,

Sebelum makan - baca bismillallah dan doa

Akhir makan - doa dan ucap alhamdullillah. ..

UMUR

Umur nak tahan lama?

Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan

jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi

bazirkan duit saja, kalau duit tak ada banyakkan lagi masalah).

ROKOK

Rokok nak tahan lama?

Jangan hisapplah... ...!!!!, letak atas meja dan pandang saja.

P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat

hahaaa....

TIDUR

Nak tahan lama tak tidur malam

Rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN

Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan,

Jujur dan ikhlas je!!!!

Last word:

SELAMAT BERTAHAN LAMA...

............ ...sentiasa terbuka dan rasional.

ada lagi..

PETUA BUAH BETIK TIDAK AKAN GUGUR..

12 comments:

Powered by Blogger.

Comments

Recent

Bottom Ad [Post Page]

Contact Form

Name

Email *

Message *

Labels

Full width home advertisement

Keep Traveling

Featured Grid Widget

Travel everywhere!

Author Description

Hey there, We are Blossom Themes! We are trying to provide you the new way to look and use the blogger templates. Our designers are working hard and pushing the boundaries of possibilities to widen the horizon of the regular templates and provide high quality blogger templates to all hardworking bloggers!

Designed by OddThemes | Distributed By Gooyaabi

Advertisement

ABOUT ME

I could look back at my life and get a good story out of it. It's a picture of somebody trying to figure things out.

Post Page Advertisement [Top]

Advertisement

Follow Me On Instagram