Tuesday, March 10, 2009

Raintown With Love

Dari Permatang Pauh ke Taiping. Itu la yang boleh disimpulkan petang semalam. Sebenarnya, Luth hanya nak ke bank, tapi alih - alih dah sampai ke Taiping. 


Haha, semalam Luth ditemani oleh Cik Anor juga ke bank. Dia pun memang nak ke bank untuk bank in duit, Luth nak ke Maybank. Alang - alang, kami pergi la sekali. 


Lepas ke bank, macam boring la pulak. Nak ke pantai, dah bosan.pulak. Dah pergi dah aritu. So, cadangan pertama nak ke Parit Buntar. Sebab nak pegi pasar malam yang besar kat pekan Parit Buntar tu. Sapa yang tahu eh bilanya pasar malam di pekan Parit Buntar tu? Luth pernah pegi sekali je.


Kemudian, dah naik highway, malas pulak nak turun susur keluar Jawi dan Bandar Baru, Luth terus ke Taiping. Anor tak kata apa pun. Dah lama Luth tak ke Taiping. Dah 3 bulan. Rindu.


Kami bertolak jam 410pm dan sampai ke Taiping lebih kurang 450 +- 5 pm. Cepat tul naik highway. Rasa macam berbaloi bayar tol RM8.50 ke Taiping dari bayar tol jambatan, RM7 ke Penang. Bosan!

Masa kami sampai, hujan dah turun. Dan ada sikit renyai - renyai. Best la jugak, dapat tenangkan fikiran disana. Setiap kali ke Taiping, Luth rasa mesti aman. Tenang. Syahdu. Kepala rasa rilex saja. Tak macam di Bkt Mertajam, serabut sangat. 





16 comments:

  1. Salam..

    Ate, miker tak ngajok teman nok kesana pon...ala..

    ReplyDelete
  2. akak org tepeng pon dh lama tak ronda2 taman tasek... huhuu!!

    luth.. pasar malam kat parit buntar tu, yg dkt roundbout jam tu, tiap2 ari jumaat... akak kalo p, suka cari ikan2 jer, sbb fresh dr ladang! hehehhe

    ReplyDelete
  3. jalan jauh best... len kali ke utara plak.. hehe

    ReplyDelete
  4. aiya... xsempat aku bagitau pasar malam hari jumaat.. dah ada org bagitau.. huhu...

    dulu ake lepas abis SPM keje pasar malam sana la.. hehe...

    ReplyDelete
  5. huh?camne dari bank terus terlajak sampai ke taiping?hehe

    ReplyDelete
  6. huhu
    jauh gila bank yg hg p
    besa la kan..keta kuat
    40 minit dh smpai

    ReplyDelete
  7. Pasar malam Parit Buntar mmg best! macam2 ada! Akak pernah sampai last year! masa gi Cuti2 Malaysia ke Utara!Tak mjauh kat menara jam tu, ada gerai Omaq Cahr Kuew Tiau, sedap! Murah pun murah, RM2.80!

    ReplyDelete
  8. taiping bndar yg seswai untk kehidupan zaman tua..
    hehehe

    ReplyDelete
  9. Bleh la jadi guide aku bila aku nak gi sana nnt.. haha..

    ReplyDelete
  10. banyak betui awek yang mengomen,...aku pn nak mengomen gak la..hahaha... aku tiap2 jumaat dapat p smyg jumaat...yea3....tapi cuti sabtu 2 kali aja sebulan....hua hua hua

    ReplyDelete
  11. wei...ang tak ajak aku pn g tasik...


    aku nak naik itik....

    ReplyDelete