Thursday, December 04, 2014

Badan kurus tak semestinya sihat!


Assalamualaikum,

Semalam aku berpeluang untuk berjumpa dengan kawan yang aktif dalam bidang kesihatan untuk produk Herbalife, Cik Anis Athirah Bux. Sekarang ni banyak dah produk kesihatan yang menawarkan pelbagai jenis program untuk kekal sihat dan menawan.

Sebenarnya, tujuan asal aku ke sana ialah nak memperkenalkan Cik Mek aku kat dia untuk penjelasan lanjut akan program penurunan berat badan yang diurus dan dikawalselia oleh dia. 

Nak kurus dan sihat ni tak susah sebenarnya kerana ini semua terletak kepada diri sendiri bertapa seriusnya diri masing masing untuk mencapai apa yang dikehendaki. Oleh itu, setiap angan angan yang nak dicapai tu tak mustahil untuk kita penuhi. Cuma, nak atau tifak sahaja. 

Banyak sebenarnya benda baru yang aku pelajari masa jumpa dengan Anis masa sesi penerangan ringkas tentang program penurunan berat badan secara sihat ni. 

Secara ringkas apa yang aku nak tulis ialah :
1- Kawal makan, hanya makan makanan yang berkalori rendah, tak berminyak dll. Sebenarnya makanan kita ni menyebabkan kita tak boleh nak move on dari gemuk ke kurus
2- Gaya hidup, kebanyakkan daripada kita malas untuk bersenam (termasuk aku) sebab sibuk dengan kerjaya dan lain lain lagi. Akibatnya, badan tak bermaya sebab kurang latihan (badan manja)
3- Orang kurus tak semestinya sihat!! Walaupun badan kurus, tapi ada pelbagai benda disebaliknya seperti jumlah lemak dalam badan, kolestrol tinggi, jumlah air dalam badan kurang dan macam macam lagi. 
Dengan tiga perkara diatas membuatkan aku sedar akan pentingnya jaga kesihatan walaupun badan tak gemuk (perut ada sikit boroi) ni. Masih belum terlambat untuk terus jaga makan, jaga gaya hidup dan jaga diri untuk hidup lebih lama (InsyaAllah) dengan gembira. 

Bayan Lepas,
4 Disember 2014
10:20 Pagi


0 Comentarios:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Comments

Recent

Bottom Ad [Post Page]

Contact Form

Name

Email *

Message *

Labels

Full width home advertisement

Keep Traveling

Featured Grid Widget

Travel everywhere!

Author Description

Hey there, We are Blossom Themes! We are trying to provide you the new way to look and use the blogger templates. Our designers are working hard and pushing the boundaries of possibilities to widen the horizon of the regular templates and provide high quality blogger templates to all hardworking bloggers!

Designed by OddThemes | Distributed By Gooyaabi

Advertisement

ABOUT ME

I could look back at my life and get a good story out of it. It's a picture of somebody trying to figure things out.

Post Page Advertisement [Top]

Advertisement

Follow Me On Instagram