Tuesday, January 06, 2009

Aku DAH tua! Tidakk!!

Oh no.. Harini genap usia aku menjadi 20 tahun. 20 tahun? Wah, cepatnya masa berlalu. Aku macam berada dialam mimpi.. Aku masih teringat, ketika usia kanak - kanakku berlari dengan pantas untuk ke tadika pada waktu pagi keseoranganku. Aku berlari - lari ke PERNAMA di hadapan kawasan perumahanku untuk menanti kedatangan trak yang dipanggil 'feri' untuk ke tadika. Oleh kerana tadika aku berada dikawasan kem Jurutera, tadika yang aku belajar dipanggil Tadika Kemas Jurutera. Semoga aku dapat jadi Jurutera, kelak. AMIN

Aku masih teringat akan Cikgu Wati yang mengajar didalam kelas Biru. Aku masih ingat Pakcik Karim penjaga tadika yang selalu membersih reban arnab dikawasan tadika dan aku masih ingat kakak - kakak comel yang memasak bihun dan air milo untuk kami pada waktu rehat. Oh, sungguh manis jika kita mengimbau kenangan lalu.

Kaki aku melangkah laju memasuki sekolah rendah setelah setahun belajar ditadika. Muka babyface Amirul, Zulkifli dan Zulfadhli kawan karib aku disekolah rendah dahulu masih aku kenang dan sekarang depa semua dah jadi macam bapak budak. Aku meninggalkan sekolah rendahku 6 tahun kemudian dengan penuh pengalaman pahit dan manis.

Masuk tahun 2002, aku mula memakai seluar berwarna hijau gelap. Aku mendaftar masuk disekolah menengah lelaki yang paling terkenal di bandar Taiping. Aku amat berbangga sekali. Tetapi, aku tidak sempat menamatkan pengajianku disekolah tersebut dan terpaksa berpindah ke Pulau Pinang.

Dengan sayu hati dan sedih, aku tinggalkan bandar Taiping aku cintai sesangat.. Yang penuh dengan memori suka duka, tempat tumpah darahku.. Mau tak mau kena juga pindah ke Pulau Pinang, kerana ayah sudah tamat berkhidmat dengan Kementerian Pertahanan. Kini, sedar tak sedar, dah nak masuk 7 tahun aku tinggal di Pulau Pinang, dan hari ini aku sedar, aku berumur 20 tahun.

Terima kasih mak dan ayah kerana bagi cukup makan, cukup selesa tempat tinggal, beri kemudahan yang baik kepada anak hampa ini. Walaupun anak mu ini cukup makan, dia tetap tak gemok - gemok, tidak buncit sama sekali. 

Selamat hari tua, Luthfi 
Opss.. Luthfi satu lagi pesanan untuk hang, tahun depan boleh la hang masuk clubbing.. Hihi.. Just kidding


Terima kasih cik Sephia ku sayang kerana susah - susah je bagi kek untuk ulangtahun kelahiranku tahun ini. Tahun lepas dah bagi, dan tahun ini merupakan kek yang kedua pemberian darimu. Aku harap hubungan kita akan kekal dan dirahmati oleh semua. Thanks sekali lagi



Ni sorang lagi, bloggers Ochie kerana sudi bagi kad yang comei. Ingat senang ke nak buat kad macam tu. Tak lupa juga jutaan terima kasih kepada bloggers yang lain yang ucapkan selamat hari lahir kat aku. *terharu*

Nah Ochie. Kad balasan untukmu. Senyummu memang manis.

P/S : Sapa - sapa yang birthday dia jatuh pada bulan Januari, bagitau la.. Nanti leh ucap sekali..
P/ss: Kak Intan kata nak bagi hadiah, Luth tunggu ni. Khairil pon sama, aku tunggu hadiah dari hang.
P/sss: Kek Coklat pemberian Cik Sephiaku memang sedap dan lazat..

34 comments:

  1. happy birthday Luth..semoga segala impian menjadi kenyataan... :-)

    ReplyDelete
  2. happy birthday, ala dua puluh tak tua lah. aahaha :D

    ReplyDelete
  3. sy mude ag

    selamat menjengah ari tua

    ahaha ;p

    ReplyDelete
  4. Happy Birthday Luth...

    Semoga kehidupan Luth seterusnya sentiasa diberkati Allah.

    Baru 20 tahun..muda lagi tu..

    Kak Tirana punya birthday lagi 4 hari..hehehe..

    ReplyDelete
  5. holla~epi buffday..may allah bless yuew~

    ReplyDelete
  6. mr luthfi... happy 20th besday.... sedap sangat nampak kek tu =p~ untung laa... ade org belikan kek utk dia..hehehe

    semoga dimurahkan rezeki dan berjaya di dunia dan akhirat... semoge menjadi blogger yg femes :P dan beri manfaat pada semua org...

    ohyea.. bday saya lg 12 hari... hehehehe.. 17th january nie umur shaye 21 :P

    ReplyDelete
  7. Luth, happy birthday yer...belum tua lagi tu, abih klu luth dah tua jadi akak nih???huhu...

    Semoga Luth sentiasa diberkati olehNya...

    p/s : amboi, ada hati nak gi clubbing yer...

    ReplyDelete
  8. ooo nak adiah dari akak yer...huhuhu..akak dah bagi dah...hadiahnya adalah doa buat mengiringi hidup Luth amin....:)

    ReplyDelete
  9. Hepi besday Luth. hehe. clubbing umo 18 tahun da lepas kot. klu 21 tu nk ngundi blh la

    ReplyDelete
  10. Selamat Hari Lahir Yg ke 20 tahun... Semoga diberkati Allah selalu dan semoga impian tercapai... aminnn....

    ReplyDelete
  11. pk cik ...
    samat hari jadik ...
    semoga allah mempermudahkan segala urusan hidupmu ...
    tp klu ko nk clubbing , bior allah turunkan bala kt ko ...

    ak nih wat ucapan kew ???
    hahhaha

    ReplyDelete
  12. epy birthday luth! aku xlama g 20 april ni.haha

    ReplyDelete
  13. luth..nk kek!
    hehe happy birthday ya

    ReplyDelete
  14. hepi bestday luth...hang belom tua lagi...bozzo nih ha lagi tua dari hang....tapi sentiasa terasa muda je...he he he....

    ReplyDelete
  15. baru 20 ker? huhuhu. aku ingat dah lebih dr tu

    hepi besdey

    ReplyDelete
  16. salam Luth... wawawa.. ada hadiah yer buat daku ni.. huhuu...
    yo la tu.. manis mcm gula ka?? hahhaha
    apapun.. ko mst apy n sengeh2 kerang bucuk kan.. hakhakhak...
    tu diaaaaaaaaa.. ada cik sephia...
    nanti naik pelamin tu.. jgn duk lupa kat kami lak.. hahah

    ok.. apy bday..

    ReplyDelete
  17. hepy bday luth...tahniah meningkat umo ..insap2 la ya..ehhehe...

    kim slm kat cik sepia...

    ReplyDelete
  18. lor. baru doploh..blom patploh lagik...
    relak arr...

    ReplyDelete
  19. Hepi Bday luth...
    dkt2 ek Bday kita....
    tapi, akak muda sepuluh tahun dr hang...
    ~kt muda, kenapa panggil akak ek?~

    ReplyDelete
  20. lol.. mana da tua lagi.. muda lagi la! hehe^^
    happy besday to u luth! happy besday..!!

    ReplyDelete
  21. eppy besaday.. siap sedia ke alam dewasa.. hahaha.. (^__^)

    ReplyDelete
  22. hepi bday Luth.. moga ko panjang umo n murah rejeki... huhuhu... jgn nakal2, ok...

    ReplyDelete
  23. epi besday luth!
    smoge pnjg umo mrah rzki k..
    n skses slalu gak..
    ;)


    p/s: besday manis blan jan gak..lalala
    :DD

    ReplyDelete
  24. tgk je cam sedap, ape lagi kalo dah mkn. ya.. selamat hari lahir sekali lagi buat luth.. sorry takde kad. hehe..

    ReplyDelete
  25. Luth,
    happy birthday. Semoga tambah matang menjalani hidup.

    Birthday untie lagi 12 hari...

    ReplyDelete
  26. wahhbesh aar dpt kek
    epi beshday yer

    ooo nk adiah yer..
    nnt aku blnja hg mkn
    tggu dpt duet loan@elaun dlu

    hg tlg pingat kan aku

    ReplyDelete
  27. luth...

    selamat hari jadi...

    semoga semakin hensem...

    cabaikering...

    ReplyDelete
  28. oh..oh.. happy besday utk luth.. semoga dipanjangkan usia.. dan segala impian tercapai hendaknya..

    ReplyDelete
  29. happy birthday luth. semoga panjang umur dimurahkanr rezeki dan juga cepat2 kawin! lol

    ReplyDelete
  30. happy belated besday luth..

    sorry kak yanie terlambat nak wish..

    heehe

    (^_^)

    ::_Yanie Putrajaya_::


    *********************************

    ReplyDelete