Thursday, July 02, 2009

4 bulan sudah berlalu


Tiga bulan sudah berlalu. Aku aku. Kau Kau. Orang cakap, patah tumbuh hilang berganti. Aku tak ada feel nak berganti apabila sudah patah. Betul cakap kawan - kawan, terutamanya brader aku ni, aku percaya kata dia dan apa yang dia kata benar - benar terjadi.

Barang yang lama, usah dikenang. Bagaimanakah nak menyambung tali layang - layang yang sudah putus? Yang pastinya, layang - layang sudah hilang entah kemana. Tinggal talinya sahaja. Sekarang, layang - layang kembali nak cari tali yang terputus tadi. Nak ikat macam mana?

Entah, permulaanya aku ni macam tokong je. Tak ada guna, kemudian tiga bulan entah kemana. Angin pun tak ada, senyap macamtu saja. Betul cakap kak aku, "dulu hang sendiri yang jadi tak betul, kemudian yang elok dengan sendiri" Nasib baik ada kawan yang dapat teman aku selalu tiga bulan yang lepas. Dia banyak bagi nasihat. Ayat yang selalu dia cakap, ingat, bunga bukan sekuntum. Aku dah lali dengar ayat tu.

29 comments:

  1. apakah?

    frust?

    percintaan?

    rileks...

    saye dulu 6 bulan cube nk tackle balik.

    akhirnya tertackle diri sendiri...

    huhuhuhuhu

    xdpt. layang2 putus xkan kembali. jika jumpa balik pun, munkin ia dah koyak.

    jom cari layang2 baru... :D

    ReplyDelete
  2. sad~~~ salam teman hanc berkunjung kembali~~

    ReplyDelete
  3. Salam Luth...
    Lamanya akak tak kemari....
    bz skit maaaaa....

    macam baghu saja membaca celoteh hang pasal cik S...
    Sudah 4 bulan rupanya hg solo kmbali ek......
    :)

    Tu, dah ada pgganti tu...
    apa lagi... ngeh...ngeh...

    ~Erk, bila nak YM ngan akak lg?
    :)

    ReplyDelete
  4. adoii... nina dpt merasakan perasaan ko skang... huhu =)

    ReplyDelete
  5. haha ko dah lali kan..bunga bukan sekuntum..kita tukar..kucing bukan sekor laa haha

    ReplyDelete
  6. theres a lot of fishes in the sea.

    tp nk cari yg betul2 pegangan agama elok,budi pekerti elok susah dah skarang.

    ReplyDelete
  7. Terima kasih....? Sama-sama....

    Cantik view pantai tu....

    ReplyDelete
  8. macam sedih jer ayat bro..aku pun bukan tau hujung pangkal sgt..memang betul bunga bukan sekuntum,dan bunga xpenah sama.setiap bunga ada keunikan tersendiri..macam cap jari manusia..

    life must go on..insyallah,satu hari nanti ko akan jumpa jodoh ko..

    ReplyDelete
  9. xpela luth,allah tue sentiasa mengetahui hati setiap umatnye...ade hikmah disebalik semua yg terjadi,mungkin Allah nak anugerahkan kite insan yg lebih baik dr dirinya...w/pon ianya pahit utk kite terima...

    ReplyDelete
  10. alahai adik luth..jangan sedih sedih k..nanti bila ekonomi akak dah stabil akak blanje main bowling seperti yg dijanjikan ok..akak setuju, luth kan segak bergaya lagi macho..senang je nak dapat pengganti kan..=)

    ReplyDelete
  11. rilek bro..kite senasib..hehe

    ko beli je layang2 baru..
    main kt tempat lain...hehe


    p/s salam singgah~

    ReplyDelete
  12. pilihan di tangan anda

    bt keputusaan yg sebaiknya

    ReplyDelete
  13. x ajak edan pon!!!!
    uwaaaaaaaaaaa!!!
    x nk kawan..
    :X

    ReplyDelete
  14. salam luth..lama tak menjengah.. kebizian melanda.. uish.. dah 4 bulan rupanya ya.. takpe la luth.. layang yg pergi tu.. berkemungkinan dah koyak kot.. sebab takde talinya kan..
    hah tu dah ada yg baru.. so apa lagi.. pasang talinya supaya tak lari lagi.. :D

    ReplyDelete
  15. relaxxxxxx la bro...

    pasti dtg yg lebih baik dari tu...

    percayalah!

    =)

    ReplyDelete
  16. okeh relax tenangkan fikiran dgn berzikir dan solat.jgn difikirkan ape yg dah berlalu kehidupan harus diteruskan walapun apa yg berlaku tidak seperti yg dikehendaki

    ReplyDelete
  17. huhuhu

    tak apa

    nanti tanpa dirancang kau temui pengganti

    ReplyDelete
  18. ni pasal couple ke bro ?

    lek lek sudah...

    banyak lagi aweks2 cun dan baik hati serta solehah kat luar sana tu...

    ReplyDelete
  19. tak per perjalanan ini masih panjgkan..

    ReplyDelete
  20. best nya pegi pantai....
    he~
    sabar...bunga bukan sekuntum dan kumbang tidak seekor...esok masih ada sinar..

    ReplyDelete
  21. ko sng nk lupa kn mender2 sedih sbb ko bz ngan kj ... sbb tuh sng jerk nk lupa kn ... bila ad org lain yg teman , lg lh sng nk lupa kn ... huhu

    rilek r bro ... ko br 20 thn ... zmn utk b'poya2 ... haha

    ReplyDelete
  22. yang penting fie hati fie sendri..

    klu fie rasa blom tiba masanya lbh bek jgn k..

    wa dah serik tau..huhu

    ReplyDelete
  23. bio kn cinta lame g jao, t cinta bari akn dtg.. tp xyah la nk mcari cinta baru 2 dtg.. coz dia k dtg sndri...

    ReplyDelete