Wednesday, August 19, 2009

Patah tumbuh hilang berganti

Betul la kan, orang cakap kalau benda yang pergi tu biarkanlah ia pergi dan pasti ianya akan diganti. Macamtula yang Luth terima sekarang. Haritu, kami sedih dengan pemergian Chi Kelabu, anak pertama Chi Hitam Putih a.k.a Chi Tompok.

Terbaru, 12hb lepas Chi Tompok telah selamat melahirkan anaknya selepas mengandung dengan perut yang besar. Hoho, memang besar perut Chi masa sedang mengandung. Kesianla dia gendong perut yang besar tu. Nak lompat keatas almari dan meja pon tak lepas.

So, kucing neh telah melahirkan anaknya dibawah katil Luth pada pagi Rabu lepas. Selepas dia beranak tu, dah seminggula masuk harini Luth tidur bertemankan anak kucing tersebut. Takmau panjang cerita, tengok pic kt bawah tu.

Lepas tiga hari dia beranak, Chi dah mula angkut anak dia kesana dan kemari selepas Luth ushar dia menyusu anak dia. Mungkin, dia nak privacy kot. Dia angkut anak dia sekor - sekor ke bilik mak Luth. Dia percaya bilik mak lebih selamat dari bilik Luth. Adoyai. Kemudian, lepas dia dah pindahkan anak dia tu, dia mai balik kt bilik Luth, cari semula anak dia.
Adoi, dasar kucing pelupa!

P/s: Mata ketumbit sebab mengintai kucing menyusu. 
 

17 comments:

  1. macam enjit2 semut sapa sakit naik atas..haha..menarik2..

    ReplyDelete
  2. wah! peminat kucing upanya..
    kucing mira yg hilang 3 bln lalu da lik.
    nanti na story2//
    baca taw.!

    ReplyDelete
  3. kakakakaaaa.. kelako lah luth cter sal kucink nie.... kekekekke..wat org gelak lak.. siap smpi ketumbit.. kekekeke

    ReplyDelete
  4. ko buat pe hah sampai kucing tu jadi pelupa? hahahahahaha

    ReplyDelete
  5. hehehe. kucing aku 2 ilang. tak dapat jejak pun. now, ade 1 kucing baru datang. tak tahu aku sape yg mangkuk ayun pi buang..tapi, xper..comei giler kucing tu woo!!!

    ReplyDelete
  6. @Roslan Nazri,
    ramai2, leh jadi game bola. hahahha

    @sizuka,
    ya, sy tunggu

    @blowie,
    kucing tu mmg pelupa. memang dia macam tu, tapi tau pulak pintu keluar dgn pintu masuk rumah aku

    @x-po,
    aku ada 3 eko. Sian la nak bagi kat ko. tak sampai hati.

    ReplyDelete
  7. salam....
    comey nye kucing awk
    nak sekor boleh x
    yg badan putih ekor hitam 2
    hehe...
    nak wat koleksi kat rumah

    ReplyDelete
  8. kucing pun faham...
    hahahaha~

    kecian chi lompat x lepas...

    --yaya x suke nk pgg + bela kucing. tp tau yg kucing tu sgt comel.

    ReplyDelete
  9. haha...

    mata ketumbit ker???

    tu la mengendap lagi...

    kih3...

    ReplyDelete
  10. salam fie.. slmat b`pose.. xmo la kaco kucing nak mnyusu.. dowg pn malu..hehe

    ReplyDelete
  11. hahaha..
    xda keja la 2..duk peek kucing 2 plak ek..
    nasib baik kucing..bukan anak dara org..
    =P

    ReplyDelete
  12. adat dunia..patah tumbuh hilang berganti..tp yg patah tu le yg sakit hati kan..huhuhuhu

    ReplyDelete
  13. aku suke kucing. aku rase nak telan anak kucing sekarang

    ReplyDelete
  14. SALAM

    SEMPENA MENYAMBUT BULAN RAMADHAN INI SAYA INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN UNTUK MEMOHON MAAF ATAS KEKASARAN BAHASA SEMASA MEMBERI ULASAN KEPADA SAUDARA-SAUDARA SEKALIAN

    SEMOGA RAMADHAN INI DAPAT MENYATUKAN HATI UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI...

    SALAM SEJAHTERA

    ReplyDelete