Monday, June 22, 2009

Oh, Selamat Hari Bapa!

Semalam hari bapa. Semua bapa - bapa kat muka bumi ni mesti diraikan oleh anak - anak sendiri kan? Ada yang dapat kad dari anak - anak, ada yang dapat kiss dari anak mereka dan pelbagai lagi cara anak - anak mereka meraikan bapa yang mereka sayangi.

Semalam Luth dan keluarga tak lepas juga meraikan hari bapa pada tahun ni. Masa hari Ibu haritu, kami dah raikan mak kami, dan kalau tak raikan hari bapa, apa pulak kata ayah nanti. Tahun ni, semua hari kami raikan. Seronok sangat.


Alhamdulillah, apa yang dirancang oleh mak dan kakak, berjaya juga berlangsung dengan jayanya. Kek Selamat Hari Bapa dipotong pada tengah hari semalam, di Lata Bayu Kedah. Ini merupakan kali kedua Luth datang kesini. Nasibla kami sampai awal, pukul 12 dah sampai dengan ambil masa satu jam perjalanan dari rumah.

Berbekalkan lauk dan menu yang dimasak oleh mak, kami sampai - sampai je kat sana terus makan. Perut dah lapar. Tengok semua makanan yang dibawa tu perut bunyi lagu dangdut pulak. Tapi, makanan yang mak masak tu Luth tak makan pon. Hanya Luth makan seketul ayam goreng berempah ala - mak dan Luth makan sebelah buah durian. Tah berapa ulas yang Luth makan. Kat situ ada sorang brader jual durian kampung.


Katanya, kalau ambil dua biji RM10, tapi kalau ambil enam biji dia kira RM25. Kalau mak, dia tak puas hati kalau tak dapat tawar, akhirnya dapat RM23 untuk enam biji durian. Luth tak makan nasik la gayanya, hentam durian tu je. Dah makan kenyang - kenyang, makan durian jadi panas badan, kami pun naikla memanjat bukit kat situ. Mandi - manda. Sejukkkk...

Ayah seronok dapat berendam, mak pun tak lepas peluang mandi sungai. Sejuk. Memang sedap. Panas badan sebab makan durian tadi pun dah hilang. Lepas je mandi, semua pakat letih. Almaklumlah, seronok sangat mandi sungai. Enjoy sangatla tu. Luth yang nak memandu balik pun letih.

Lepas mandi, kami terus ke pekan Baling. Kata ayah, dia nak belanja makan minum kat sana. Luth pun tak pernah ke Baling dan itu kali pertama Luth sampai disana. Dah sampai sana, teringat pulak kat bandar Ipoh. Ada batu kapur yang besar kat sana. Sejuk dan tenang je. Pekan Baling pun klasik je gayanya. Macam duduk zaman koboi. Wakaka.

Sampai je rumah, semua pakat pengsan. Letih! Letih tapi seronok. 

12 comments:

  1. uish....
    besnye luth....
    mmg shok ni....
    nmpk ko mcm ank manja ek....
    hahahaha...
    hapy family...
    hapy hathr day...
    and
    hapy holiday...

    ReplyDelete
  2. khas tok ko lak luth....
    slamat hari bapa....
    agknye bl la plak kn?

    ReplyDelete
  3. Seronoknya....

    Pasti abah/mak Luth gembira....

    ReplyDelete
  4. ayam tuuu meleh air liur aku..tinggalkan titisan air liur di blog mu wzakakaka

    ReplyDelete
  5. mcm dah cantik molek je blog nie kan huhu

    out of topic--> he..23x xleh sih klu lelama xberblog nie huhuhu.... nnt bro add kamu ek... tgu..!!!

    ReplyDelete
  6. selamat hari bapak untuk ayah kamoo!!

    ayam goreng berempah tu cannot tahan laaa!!

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Comments

Recent

Bottom Ad [Post Page]

Contact Form

Name

Email *

Message *

Labels

Full width home advertisement

Keep Traveling

Featured Grid Widget

Travel everywhere!

Author Description

Hey there, We are Blossom Themes! We are trying to provide you the new way to look and use the blogger templates. Our designers are working hard and pushing the boundaries of possibilities to widen the horizon of the regular templates and provide high quality blogger templates to all hardworking bloggers!

Designed by OddThemes | Distributed By Gooyaabi

Advertisement

ABOUT ME

I could look back at my life and get a good story out of it. It's a picture of somebody trying to figure things out.

Post Page Advertisement [Top]

Advertisement

Follow Me On Instagram